Minnen

Nu är den här veckan slut den med och det är endast en hel skolvecka kvar. Känns.. lurigt. Lite konstigt allt det här, visst är man jättetaggad på att ta studenten och det ska bli skönt att flytta hem. Men att lämna den här stan, min lägenhet! Det är ju min lägenhet, kommer inte kännas bra när man tittar in i en tom lägenhet innan man låser dörren för sista gången. Buhu! Nu blev jag ledsen. Har ju så många minnen härifrån. Från första gången jag och min nuvarande pojke var tillsammans. Den där hösten när vi låste in oss och bara myste i soffan framför förhäxad. Alla gånger jag lyckats såra honom här uppe. Hur han ändå kom förbi i ett helt år efter att jag sa hej då. Hur han visade här uppe hur han inte gav upp, hur många gånger vi har stått i timtal i hallen och bara kramat om varandra, hur vi stal oss tid här uppe med varandra när ingen annan såg. När han sa till mig hur han aldrig slutat älska mig efter all denna tid, efter alla dumheter jag gjort. Och nu, denna gång, när vi fortfarande står och kramar om varandra och ingen vill släppa taget. Tänker aldrig släppa taget om honom. Men om lägenheten, det måste jag göra. Men fan, det kommer inte bli lätt.
I love you!

Längtan

Kom hem för ett tag sen från körningen men mor, gick riktigt galant tyckte jag och hon! Nu börjar allt sitta som det ska. Lite små saker som jag alltid verkar glömma är att inte kolla i speglarna innan jag ska svänga och att inte vara nere i rätt hastighet innan jag byter växel, men med lite nötning på det kommer det sitta fint sen! Fick mig en tvättid nu när jag kom hem tillochmed, tvättkorgen var övergöd så blev tvungen att hitta en lösning. Det var ju antingen det eller slänga haha. Eller nej, aldrig slänga min fina femtiotals/rockabilly kläder, börjar ju faktiskt få en riktigt fin samling nu! Snart kommer förhoppningsvis min kära pojk hit så jag kan tvinga honom att se på supernatural med mig :)
Föresten, för er som har sett äldre inlägg vet ni att jag i november förra året var på ett event som kallas Sensation White i danmark, och nu har de äntligen släppt datumet för årets! Det blir den 20 october i år och jag kan inte beskriva hur jävla taggad jag är! Bara hoppa, dansa och fullständig släppa alla hämningar lösa till superskön electro musik! Wiiiiiii! Här är en bild från förra året taget från sensations hemsida, lite knasiga bilder från min mobil som är tagna när man dansar är inte så roliga att se ;) Förra året var det 30.000 galna folk från hela europa och säkert längre ifrån som var där!

the rights as a woman!

Idag börjar vi inte förens halv ett, men det fick man ju inte reda på förens man var där vid nio. Jag börjar bli riktigt irriterad på den läraren! Idag kommer iallafall mamma in på besök, ska övningsköra hela dan :) Menmen, tänkte bära slänga upp en rolig bild jag hittade. Något alla vi kvinnor borde ha som har våra män inkomandes sent!

someone like you

Nej, jag försvann inte i den sprudlande staden Wien, eller heller dog jag av all sol, bara ja.. Varit mycket! Men vet ni, tatueringen är klar, teoriprovet + körprovet är bokat, studenten närmar sig med stormsteg, och just det, det allra allra bästa av allt! JAG SKA BLI STORASYSTER! Nitton, och ska bli storasyster för första gången, är så himla glad så jag nästan bara skriker! Den lilla knodden beräknas komma till 25 september, mamma skiner av lycka, likaså jag och pappa :) Har alltid varit lite anti mot barn och inte tänkt så mycket på det, men nu ser man dem överallt och alla är så söööta! Och det är inte förens nu jag riktigt har förstått lyckan man känner när man är gravid/är i närheten av någon som är det. Finns ju verkligen inget bättre än det! Åh, så lycklig!
Jag och min älskling har även stått ut med varandra i ett halvår nu, inte illa. Åt god mat ute igår, och så blir det väl lite senare firande med att gå på premiären för nya pirates filmen på onsdag. Annars så har praktikens sju veckor tagit slut och imorn blir det vanlig skola igen. Pust. Men, jag glädjer mig med att det bara är fyra veckor kvar av tretton år!
På den kreativa fronten står det lite still för tillfället då all min fokus ligger på körkoret efter skolan, plus allt att fixa innan studenten, plus att man ska flytta, plus att man faktiskt har en krävande pojk, åh just det, faktiskt vill sova lite ;) haha, men sen kommer jag få det lugnt i några månader tills bebisen kommer, så ska inte klaga :)
Ha det bra alla ni!
puts&krom/evelina
RSS 2.0